Suomen ensimmäinen Odoo User Club ylitti odotukset
Odoo User Club toi ensimmäistä kertaa yhteen suomalaiset Odoo-käyttäjät ja -partnerit saman katon alle. Tavoitteena oli luoda pysyvä yhteisö, jossa tieto, kokemukset ja parhaat käytännöt liikkuvat avoimesti – ja samalla vahvistaa Odoo-ekosysteemiä Suomessa.
Tapahtuma sai osallistujat täyteen pelkällä orgaanisella markkinoinnilla, ja kysyntää oli enemmän kuin tilaan mahtui.
Kuva: Marko Leiman
Tavoitteena suomalaisen Odoo-yhteisön vahvistaminen
Odoo on kansainvälisesti kasvava ERP-ekosysteemi, mutta Suomessa käyttäjäyhteisö kaipasi foorumia, jossa osaaminen ja kokemukset voisivat kohdata. Tavoitteena oli lanseerata User Club -tapahtumakonsepti, joka toisi yhteen asiakkaat, partnerit ja Odoo S.A.:n edustajat.
Ratkaisuna yhdessä kehitetty Odoo User Club -tapahtumakonsepti
Käsillä oli uniikki tilaisuus konseptoida koko tapahtuma yhdessä suomalaisten Odoo-talojen kesken. Tapahtuman sisältö rakentui Odoo-partnereiden asiakascaseista, puheenvuoroista ja ryhmäkeskusteluista, jotka loivat tilaisuuden vertaistukeen ja yhteiseen oppimiseen.
Yhteinen suunnittelu teki tapahtumasta aidosti yhteisölähtöisen: se ei ollut yhden toimijan show, vaan foorumi, jossa ääneen pääsivät Odoo-käyttäjät itse. Järjestämisvastuu kiertää jatkossa partnereiden välillä, mikä takaa, että tapahtumasta kehittyy pysyvä yhteisön alusta.
Odoo User Club vahvistaa suomalaista Odoo-ekosysteemiä.
Kuva: Marko Leiman
Kysyntä tapahtumaa kohtaan ylitti odotukset
Ensimmäinen User Club täyttyi nopeasti pelkän orgaanisen markkinoinnin avulla. Kiinnostuneita olisi ollut enemmän kuin tila salli, mikä osoitti, että tapahtumalle oli todellista kysyntää.
Ilmapiiri sai paljon kiitosta: tunnelma oli innostunut ja avoin, ja useampi osallistuja totesi tämän olleen parempi kokemus kuin kansainväliset Odoo Roadshow’t. Myös Odoo S.A. ja partnerit saivat vahvaa näkyvyyttä ja arvokkaita kontakteja Suomen markkinassa. Odoo S.A. on vienyt User Club -konseptia kansainvälisesti eteenpäin.
Ylipäätään yhteistyö Odoo-partnereiden kesken sujui erinomaisesti ja vahvisti verkostoa.
“Parasta oli oppia toisilta”
Palaute kertoi vahvasta yhteisön tarpeesta. Osallistujat nostivat parhaiksi asioiksi erityisesti vertaistuen, ryhmäkeskustelut ja mahdollisuuden kuulla muiden kokemuksia käytännöstä:
“Parasta oli oppia toisilta”
“Hyvä ja jälleen rento ilmapiiri ilman ATK:ta. Kiitos!”
“Tämä on loistava tapa päästä lähemmäs Odoo-toimijoita, saada tuntemusta Odooseen sekä ylipäätään päästä sisälle Odoon ekosysteemiin”
Palaute oli niin innostunutta, että osallistujat jäivät jo odottamaan seuraavia kertoja.
Tunnelmia Odoo User Clubista. Kuva: Marko Leiman
Ensimmäinen User Club lunasti paikkansa heti
Tuloksena oli sitoutunut osallistujajoukko, hyödyllisiä keskusteluja ja malli, jossa partnerit vuorollaan järjestävät tapahtuman.
Yhteistyö vahvistui, näkyvyys kasvoi ja suomalainen Odoo-yhteisö sai kauan kaivatun foorumin. User Clubista on jo ensimmäisen tapahtuman jälkeen tulossa ekosysteemi, joka elää ja kasvaa yhdessä.
Kun yhteisö puhuu puolestasi, brändi vahvistuu
Odoo User Club todisti, että parhaat yhteisöt syntyvät aidosta tarpeesta ja yhteistyöstä. Kun asiakkaat, partnerit ja käyttäjät pääsevät samaan pöytään, syntyy arvoa kaikille – ja brändi saa vetovoimaa, jota yksikään kampanja ei pysty luomaan.
Haluatko kokea samanlaista yhteisön voimaa? Ota yhteyttä!